tisdag 4 januari 2011

Dag åtta - I min handväska

Ja jag har ju för vana att springa runt med hela mitt liv över axeln men efter att skridskorna lades på hyllan minskades tyngden på väskan en hel del men ändå har jag en dålig vanan att alltid ta med mig så mycket onödiga prylar. 
Men några måsten är självklart Kalendern, Plånboken, Necissär med "pluggar" handkräm och ett puder. 
Telefonen och nycklarna förvaras oftast i jackan eftersom väskan oftast är stor och det finns inget värre än att stå där förbrillt att leta efter telefonen som ringer eller när man behöver ha nyckeln NU för att man håller på att kissa ner sig.. 
Sen finns de ju dom gånger man går med en välpackad handväska och kommer hem med en tom. hahaha! Det har allt hänt..
Ja de va väl de. Sen slinker de ju alltid ner en himla massa skräp i väskan också som 1000 pennor (för den åker alltid av kalendern) papper, hårnålar och frukt? Varför glömmer jag alltid frukt? (Oftast apelsin och clementin) Tuggummin har också en tendens att åka ur paketet och så ligger alla utspridda i hela väskan. BLÄÄ!!

haha min väska är ungefär som mitt huvud ibland. Organiserat KAOS!

2 kommentarer: